Abdest je obavezno, Šerijatom ograničeno i propisano čišćenje poslije posebnih uzroka.
Abdest je propisan Kur’anom i Sunnetom. Uzvišeni Allah kaže:
”O vjernici, kad hoćete namaz obaviti, lica svoja i ruke svoje do iza lakata operite – a glave svoje potarite – i noge svoje do iza članaka.
Pročitajte ovdje kako se klanja pet dnevnih namaza: sabah, podne, ikindija, akšam i jacija.
Kako se uzima abdest:
Kada želiš uzeti abdest, zanijetiti ga srcem, jer se djela vrednuju po nijjetima,prema unutrašnjim namjerama, izgovori Bismillah zatim operi šake tri puta vodom, prvo desnu pa lijevu Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Kada uzimate abdest, počnite sa vašom desnom stranom.“
Madmada- Pranje usta:
Izaperi usta (desnom rukom) tri puta vodom, uzimajući vodu iz desne šake.
Istinšak – pranje nosa:
Izaperi nos (lijevom rukom) tri puta vodom. Prilikom čišćenja nosa uvući vodu u nos uzimajući vodu iz desne šake
a zatim izbaciti iz nosa koristeći pri tome lijevu šaku.
Pranje lica:
Pranje ruku:
Operi lice tri puta od uha do uha i od korijena kose na čelu do vrha brade, za one koje imaju bradu provući prste kroz bradu.
Potiranje glave(mesh):
Operi tri puta ruke od vrhova prstiju do iza laktova, prvo desnu pa onda lijevu.
Potiranje ušiju(mesh):
– Potari glavu vlažnim rukama jedanput, počevši sprijeda nazad iobratno.
Prilikom potiranja glave mokrim rukama prvo početi sa prednjom stranom, jer u hadisu stoji da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., svojim rukama potrao glavu tako što je počeo sprijeda glave i povukao ih do potiljka, a zatim ih vratio nazad.“
– Potari uši, kažiprstom unutrašnjost, a palcem vanjski dio. Allahov Poslanik, s.a.v.s.,potrao je uši tako što bi kažiprste stavio u uši a palčeve iza ušiju.“
Ruke se ne kvase za potiranje ušiju već se odmah nakon mesha po glavi potiru uši, bez ponovnog kvašenja ruku.
Pranje nogu:
Farzovi i Sunneti abdesta su :
– Operi noge tri puta od vrhova prstiju do iza članaka, desnu pa lijevu.
Uzvišeni Allah kaže: “… i noge svoje do iza članaka…“ (El-Maide, 6.)
Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao:“Kada uzimaš abdest, istrljaj između prstiju.“
Sunnet je da se to čini malim prstom lijeve ruke.
Prenosi se od El-Mustevreda b. Šeddada, r.a., da je rekao: “Vidio sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da pere prste nogu malim prstom njegove ruke.“
Poslije uzetog abdesta proučiti:
“Ešhedu en la ilahe ilallahu vahdehu la šerike lehu ve ešhedu enne Muhammeden abduhu ve resuluhu. Allahummedž‘alni minet-tevvabine vedž‘alni minel-mutetahhirine.“
(Svjedočim da nema Boga osim jednog jedinog Allaha, koji
nema nikakva sudruga i svjedočim da je Muhammed Njegov rob i Njegov poslanik. Allahu, učini me od onih koji se kaju i učini me od onih koji se čiste.)
Šta kvari abdest:
1. Sve što izađe na analne otvore (prednji i zadnji): mokraća, izmet, vjetar, zatim sperma, vedijja i mezija. Vedijja je sluz /sekret prostate/ koja se ponekada pojavljuje poslije napornog mokrenja, a mezija je sluz koja kod muškarca i kod žene izlazi prilikom nadražaja i nije potrebno iza njih se kupati, ali je potrebno oprati tragove vedijje i mezijje sa tjela i odjeće jer su nečisti. Ako se posumnja u puštanje vjetra, to ne utiče na valjanost abdesta osim u slučaju da se čuje zvuk ili osjeti miris.
2. Duboki san pri kome se izgubi svijest, osim u slučaju da se zaspi u takvom položaju, pri kome uopće nije moguće da čovjek izgubi abdest. Prenosi se od Enesa b. Malika gdje kaže da su ashabi Allahovog Poslanika, s.a.v.s., iščekivali jaciju, pa bi im glave popadale (pridrijemali bi), a zatim bi klanjali i ne bi se abdestili.” Ispravno je da samo duboki san kvari abdest, a granica lahkog sna je da bi ga ispuštanje vjetra probudilo ili ako bi mu ispala stvar koju drži u ruci, to bi primijetio, a ako bi se to desilo da to ne primjeti, to bi bio duboki san koji kvari abdest, a Allah najbolje zna.
3.Gubljenje svijesti bez obzira da li se radilo o padanju u nesvijest, pijanstvu ili ludilu, jer osoba kojoj je svijest poremećena nije sigurna da nije izgubila abdest.
4.Dodirivanje polnog organa direktno dlanom ili prstima ruke, jer je Allahov Poslanik ,s.a.v.s., rekao: ”Neka onaj ko dodirne svoj polni organ ne klanja sve dok ponovo ne uzme abdest.”
5.Strastveno doirivanje žene prema jačem (radžih) mišljenju ne kvari abdest ukoliko ne dođe do izlučivanja mezijja zbog uzbuđivanja. Dokaz za ovaj stav je hadis Aiše, r.a., da ju je Poslanik, s.a.v.s., poljubio, a poslije nije uzimao abdest. Od Aiše, r.a., se prenosi da je kazala da je Poslanik, s.a.v.s., poljubio jednu od svojih žena pa je izašao na namaz i nije se abdestio. Urve b Zubejr (njen sestrić) je rekao: ”Ko je ta ako nisi ti”? Pa se ona,ra., nasmijala.
Izvor